NEODOLJIVA BOMBONA: Najpopularnije vozilo koje je "Fijat" napravio danas slavi 63. rođendan! (FOTO)
Model "500" postao je jedan od najprepoznatljivijih zaštitnih znakova italijanskog dizajna
Automobil koji je ne samo omiljen kod miliona vozača u svetu, već i koji se nalazi u stalnoj postavci nkoliko muzeja primenjene umetnosti, "fijat 500" danas slavi svoj 63. rođendan!
Datum, 4. jul 1957. kada je malo vozilo koje je očaralo svet, sišlo sa proizvodnih traka fabrike u Torinu, po mnogima je sam sažetak pedesetih godina, vremena kada se svet još oporavljao od strahota Drugog svetskog rata, obnavljao i kada je u Italiji "la Dolče vita", način života u kome su, najzad i "mali", skromni ljudi, nevelikih primanja, mogli sebi da priušte automobil koji je bio ekonomičan, praktičan i nadasve lep, a sa kojim ste svaki svoj vikend, posle iscrpljujuće radne nedelje, mogli da provedete negde u prirodi...
Pročitajte još:Pogledajte kojih 10 automobila najviše kupuju Evropljani!
Napravljeno je bezbroj varijanti ovog modela. Originalni, ili bolje rečeno prva generacija se proizvodila od 1957. do 1975. godine i tada je svetu podareno tačno 3.893.294 vozila.
Činilo se da je automobil koji je i dalje bio nenadmašni gradski šarmer, pregazilo vreme, ali 4. jula 2007. na 50. rođendan predstavljena je druga generacija "novi fijat 500".
Prvi model je dizajnirao nenadmašni Dante Đakoza i bilo je jasno da kreatori druge generacije imaju neverovatno težak zadatak.
I uspeli su. Novi "500" je sačuvao duh prethodne generacije. Činilo se samo da je stari model prošao neku turu za podmlađivanje. I tržište je reklo svoje, pa se već više od decenije, ovaj automobil nalazi na samom vrhu prodaje u svojoj kategoriji.
Pročitajte još:Pogledajte kakve veze imaju tvorovi, tajanstveni Đorđo i "đulija" (FOTO/VIDEO)
Kada je u Torinu ocenjeno da je došlo vreme da se i druga generacija podmladi, da se uradi "fejslifting", a vaš izveštač je imao čast da bude na toj prezentaciji, jedan od dizajnera iz Torina nam je svedočio:"Kako da ulepšate nešto što je savršeno"?
I zato su promene bile zaista minmalne, kozmetičke. Naravno modernizovane su svetlosne grupe, oprema je usavrašena, ali "ćinkvećento" je ostao to što je oduvek bio - neodoljiva bombona na točkovima.
Mnogi slavni dizajneri, umetnici, su kreirali posebne, male serije, ili čak unikatna vozila, modne kuće, poznati glimci, holivudske starlete, svi su želeli da na neki način budu ovekovečeni "u društvu" slavljenika, veterana od 63 godine koji je i dalje moderan i večno mlad.