· · Коментара: 0
Уникат

Слупан у трци, остављен на ђубришту... Модел „рено-рифар “ из 1956. отргнут од заборава (Фото)

Био је слупан, па обновљен да би завршио на отпаду, али је „Рено класик“ успео да га рестаурира

RENO-RIFARD-1.jpg

Нема сумње да се ради о екстравагантном аутомобилу, јединственом, који никога неће оставити равнодушним. Направљен је са цевном шасијом, а механика је преузета са једног од два модела „Гепарда“ конструисаних 1950. Аутомобил је за погон имао мотор од „реноа 4ЦВ“ и учествовао је на Бол д Ору 1954.године када је за управљачем био Пол Бобет који је завршио трку на 22. месту од 26 аутомобила који су стигли на циљ.

Прочитајте још: „Фијат 500 тополино“ је доказ да величина није битна (Фото/Видео)

Имао је непосредно после финиша и удес, али је Бобат решио да кола поправи и да покуша да се домогне светског рекорда у брзини за возила до 750 кубика. Он је ангажовао стручњака за аеродинамику инжињера Марсела Рифара да дизајнира каросерију, да креира „облик – крила“ какав је и сада на рестаурираном аутомобилу. За шасију је био задужен каросериста Елиез из Серизаја. Возило је у суштини,тек тада добило званично име „рено-рифар 1956.“

Детаљи о тркачкој историји аутомобила су скоро непознати. Али зна се да је учествовао у надметањима у Монтлерију бар два пута 1956. и да је поново слупан на последњој трци. Затим је поправљен после две године и предат  тркачкој школи Агаци у Монтлерију али је остао неискоришћен, паркиран у задњем делу имања, такорећи на ђубришту. Али 1968. године је откривен и купљен да би постао музејски примерак, годину дана касније, захваљујући једном некадашњем маханичару у музеју Бриар.

Овај несвакидашњи аутомобил је прошле године представљен јавности на Гудвуд фестивалу брзине, а возио га је Мишел Леклер.

Прочитајте још: Аутомобил који није на продају и НЕМА ЦЕНУ: Има их само 4 на свету, а онда се зачуло РЕЖАЊЕ "ЉУТЕ МАШИНЕ" (ФОТО)

Аутомобил је започео ново поглавље своје историје 2018. када га је преузело одељење „Рено класик“ на аукцији. У то доба није био у возном стању, блок мотора је био пукао, хладњак је цурио, а каросерија је била улубљена на неколико места.

Задатак да га рестаурира добио је Франсоа Широн из „Рено класик тима“. Он је потрошио пуних шест месеци да га припреми за учешће на Гудвуд фестивалу, а пре тога и на Морнеј фестивалу где га је и возио баш као и на „Епок-ауто шоу“ у новембру 2018.

Још мало података о механици возила

Мотор је, рекосмо, „реноов 4ЦВ“ са два Веберова карбуратора „32“, мењач је био петостепени „Клауд“.
Аутомобил је пре три године, „Рено класик“ купио на аукцији у Паризу за 57.216 евра. Овај модел је познат и као „рено-рифар тенк“.

ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ

  • Модел: Гепард
  • Произвођач: С.Е.Р. (Société d'Etude et de Recherches) 1952.-53
  • Конструктори: Андре Делакур,Андре Давид,Жан Лагранж,Андре Фаглин
  • Каросерија: Пишон арт на Сени
  • Мотор: “Рено 4 ЦВ тип 622-2 блок“
  • Карбуратор: Солекс
  • Мењач: 5-степени мануелни
  • Модел: “Рено-рифар “ 1956
  • Дизајнер: Марсел Рифар
  • Израда каросерије: Елиез
  • Карбуратор: Вебер 32Фото:Промо

 

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.