Да ли знате како је настао ШКОДИН ЛОГО и какве везе имају индијанци и чешки председник Масарик са тим? (ФОТО)
Чувени лого на хауби познатих аутомобила је стилизована "летећа стрела"
Да ли знате шта значи и како је настао лого чувене чешке фабрике аутомобила "Шкода"? Иако је тешко у то поверовати тај симбол је у ствари стилизована индијанска стрела и перјаница поглавице!
Прича о настанку овог лога "Шкоде" иде овако:
Комерцијални директор "Шкоде" у то време био је Томаш Маглич. Он је у канцеларији у Плзену код једног свог директора видео портер индијанског погалавице негде 1918.-1919. И добио је инспирацију...
Две варијанте логоа биле су регистроване 15. децембра 1923, у "Канцеларији за лого и дизајн" у Плзену. Прва варијанта коришћена 1924. и 1925. била је крилата стрела са пет стилизованих пера у круги са речи "Шкода".
Друга варијанта показивала је стрелу са три пера у кругу. Стреле у обе варијанте су биле усмерене на десно.
Јасно је да то није стилизовао неки аматер, али аутор логоа "Шкоде" није познат. Помињало се у то доба, али никада није званично потврђено да је то дело чувених чешких скулптора Отакара Шпанијела и Ота Гудфројнда.
Многи историчари сугеришу да је "кривац" технички дитректор "Шкоде" у седишту фирме у Прагу, др Скора, који је наводно организовао неко интерно такмичење...
Било како било, ово је постао један од најпрепознатљивијих знакова у аутоиндустрији. Ипак, и лого "Шкоде" се годинама мењао.
Компаније је почела са радом 1895. у Младој Болеслави као "Лорен и Клемент" правећи бицикле и мотоцикле. Под именом "Славија". Одатле и први лого који је био точак са листовима. Имена оснивача компаније су додата и постала су главни мотив новог знака.
Производња аутомобила кренула је 1905, а на хауби се појавио лого "Лорен и Клемент".
Изглед знака Л&К настао је под утицајем раних 20-тих година и уметничког правца Арт Ноувеау. Вероватно због игре речи између имена Вацлав Лаурин и ловоровог листа, иницијали двојице оснивача су окружена ловоровим венцем као симболом победе.
Овај лого је је красио аутомобиле ове куће све до 1925. када га је заменио знак "Шкоде". Од тада је у употреби и име "Шкода".
Упркос потпуно другачијем имену, нови дизајн знака се дизајнерски надовезује на претходни. "Шкода" лого има нови овални облик, име бренда и ловоров лист.
Знак са познатом "крилатом стрелом" први пут је употребљен 1926.године. Занимљиво да је први аутомобил са именом "Шкода" испоручен тадашњем чешком председнику Томашу Масарику.
"Шкода" је некако традиционално увек испоручивала аутомобил за председнике своје земље. Рекли бисмо, Масарик је утемељио ту традицију...
Овај "плави" лого је коришћен све до 1990. када је знак обојен у зелено а додата је и црна боја која, кажу, даје дозу оригиналности. и симболизује стогодишњу традицију (зелена еколошку производњу).
Под слоганом "Нова снага Шкоде", 2011. године "Шкода" презентује најважије елементе свог новог имиџа - свежину и прецизност.
Традиционална крилата стрела је у новим бојама и изглада другачије и јасније него икада пре.
Нови лого је представљен 2016. и заснива се на на слогану "Дривен бy Инвентивенесс. Цлевер Идеас - Синце 1895", што представља пут "Шкоде" ка клијенту и његовим потребама уз очување историје и вредности.
Редизајнирани знак који је представљен у другој половини 2016. године је део новог идентитета и илуструје блиске везе са "Фолксваген групом". Једина приметна разлика тиче се назива који се налази испод знака крилате стреле у хромираном кругу.