· · Komentara: 0
Elektormobili

Da li je vodonik gorivo budućnosti? Tojota je prešla šest puta od Zemlje do Meseca i nazad i dokazala da JESTE

"Tojotino" vozilo na hidrogen, sa gorivim ćelijama miraji" pokazalo sve kvalitete i u realnim uslovima vožnje

toyota-mirai.jpg

Da li je vodonik gorivo budućnosti? Sudeći po rezultatima koje u uslovima svakodnevne eksploatacije prvo "Tojotino" vozilo na vodonik, koje uz pomoć gorivih ćelija dobija električnu energiju koja ga pokreće,"miraji" ostvarilo - jeste.

Pročitajte još: Nikad viđeno do sada: Nova "škoda oktavija" veća i bolja nego ikad (Foto)

Naime, jedna od najvećih nemačkih kompanija za pružanje takozvane usluge "zajedničke vožnje, je prešla svojom flotom "tojota mirajia" više od pet miliona kilometara pri čemu u atmosferu nije ispušten ni gram zagađenja!

Za dve i po godine ova kompanija je svojim automobilima prešla šest i po udaljenosti od Zemlje do Meseca i natrag, pa je to postala najkorišćenija flota "tojota miraji" na svetu. 

- Električna vozila s gorivnim ćelijama, kao što je "tojota mirjai", postala su važan stub za nas zahvaljujući svojoj pouzdanosti. Omogućili su pružanje udobnih vožnji bezbrojnim putnicima, ispuštajući u okolinu samo vodenu paru - ističe Jan Hofman, direktor i  i suosnivač "Klever šatla".

Ova saradnja pokrenuta je septembra 2017. s početnih 20 "tojota miraji" u Hamburgu, a njihova flota narasla je na 45 vozila u nekoliko gradova u Nemačkoj. Kroz ovo razdoblje, nisu bile potrebne nikakve popravke, niti zamena delova, osim redovnog održavanja. 

Pročitajte još: Umesto otrova iz auspuha samo vodena para!

U "Tojoti" razumljivo prate ove rezultate.

- Iskustvo stečeno sa pređenih pet miliona kilometara govori nam da su vozila s gorivnim ćelijama već sada savršeno pogodna za svakodnevnu upotrebu“ - kaže Feri M.M. Fracz, direktor "Tojota motor Evrope" u Berlinu, i naglašava: - Nismo imali nikakvih tehničkih kvarova, a nesmanjene performanse gorivnih ćelija, s pređenih do 180.000 kilometara po vozilu do sada, demonstriraju zrelost i trajnost "Tojotinog" sistema gorivnih ćelija“.

Pročitajte još: Narudžbine već počele: Ogromno interesovanje za "Tojotinu" ljutu papričicu (Foto/Video)

"Tojota miraji" predstavljena je 2014. godine, a u prodaji u Evropi je od 2015. Mogu je naručiti i fizička i pravna lica. Kao luksuzno vozilo sa četiri pojedinačna sedišta, ova limuzina nudi putnicima maksimalnu udobnost, uz najvišu moguću pažnju prema okolini zahvaljujući pogonu koji ne emituje ništa štetno u okolinu. Zahteva samo vodonik kao gorivo, koji se pretvara u električnu energiju u gorivnim ćelijama, a koja zatim pokreće elektromotor snage 113 kW (154 KS). Time se stvara samo vodena para. S jednim rezervoarom goriva  prelazi do 500 kilometara, a dolivanje vodonika traje manje od tri minuta.

Kasnije ove godine, druga generacija Miraija kreće u proizvodnju u Japanu i doneće još veći domet, uz veoma atraktivan novi dizajn. 

Foto:Promo

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.