· · Komentara: 0
Tehnologija

Postoje tri načina za punjenje elektromobila

Pored brzih punjača u ponudi je i "zidna kutija" ali i priključak na običnu kućnu utičnicu

04-Opel-Corsa-e-511088.jpg

I Srbija je donela odluku o subvencionisanju kupovine električnih i hibridnih vozila. Podsticaji, koji za naše uslove svakako nisu mali, će cenovno bar donekle približiti ova vozila onima sa pogonom na benzin ili dizel.

Pročitajte još: Umesto otrova iz auspuha samo vodena para!

Tako je jedna od "mana" elektromobila ako ne otklonjena ono bar delimično smanjena. Druga zamerka koju najčešće imaju protivnici ovih prevoznih sredstava se odnosi na domet. Teško je odreći se komfora prelaženja 700-800 pa i više kilometara sa punim rezervoarom, a i kada se isprazni brzo se dopuni na benzinskim stanicama kojih ima "na svakom ćošku".Proizvođači električnih automobila ubrzano rešavaju taj problem. Ugrađuju se bolje baterije koje omogućavaju sasvim pristojnu autonomiju vozila,ali se poboljšavaju i punjači, širi se njihova mreža.

Kako to izgleda pogledajmo na automobilu koji je do sada osvojio pregršt nagrada i koji će se vrlo brzo naći i u našim prodajnim salonima - "opel korsi e".

U "Opelu" su istovremeno sa predstavljanjem šeste generacije "opel korse" sa klasičnim pogonom svetu podarili i verziju sa elektromotorom.

Pročitajte još: Usvojena Uredba o subvenciji električnih i hibridnih vozila

Nova " korsa e" ima bateriju kapaciteta 50 kWh što omogućava, po najnovijim standardima merenja, takozvanom "WLTP ciklusu vožnje" domet do 337 kilometara.Poboljšana se efikasnost,a tu je i regenerativno kočenje kako bi se povratila energija oslobođena kočenjem ili usporavanjem. Taj višak kinetičke energije se pretvara u električnu energiju i koristi se odmah ili se skladišti u bateriji za dodatni domet.

Kako se puni "korsa -e"?

- Zidna kutija, brzo punjenje na javnom punjaču ili kabl za punjenje iz utičnice kod kuće - nova "korsa-e" spremna je za razne mogucnosti punjenja (a baterija je pod garancijom osam godina / 160.000 km) - kažu u "Opelu".

Ugrađeni punjači u "korsi -e" osiguravaju da vreme punjenja bude što kraće. Ona ima standardno jednofazno napajanje od 7,4kW u vozilu. U Nemačkoj,na primer "korsa-e edišn" ima mogućnost trofaznog ugradnog punjača od 11 kW.Takođe ima "DC" utičnicu kao standard, tako da može koristiti stanice za brzo punjenje do 100kW/500V.

Pročitajte još: "Novosti" isprobale novi "Evropski automobil godine"!

Ponuda kablova i zidnih kutija varira u skladu sa energetskom infrastrukturom svakog tržišta. Oni omogućavaju izuzetno brzo punjenje, a garantuju i dug život baterije. Kupci koji žele što jednostavnije punjenje kod kuće, mogu koristiti standardni "mod 2" sa 1,8 kW i priključak na mrežu. Ovo osigurava da kupci mogu da nađu stanicu za punjenje gotovo bilo gde.

Zidna kutija je brži način da napunite bateriju kod kuće. Trofazna AC verzija može napuniti "korsinu" bateriju za oko pet sati.

 

Kada putujete, "mod 3" idealan je za punjenje na stanicama za naizmeničnu struju. Ovo je uobičajena metoda punjenja, posebno u gradovima. Trofazna verzija može dodati 100 km (mereno prema WLTP ciklusu) za oko jedan sat i 20 minuta. Stanice sa jednosmernom strujom su još brže. Svaka "korsa-e" može standardno puniti snage do 100 kW na ovim posebno brzim stanicama, što omogućava ponovno punjenje do 80 odsto u roku od 30 minuta.

Univerzalni punjač kombinuje funkcije kabla "mod 2" i "mod 3" sa zidnom kutijom u jednom uređaju. Sa adapterima koji se odnose na infrastrukturu, ovo omogućava punjenje gotovo svih lokalnih utičnica i javnih stanica za punjenje. 400V AC utičnica je potrebna za punjenje kod kuće do 11 kW. Stoga je "univerzalni punjač" idealan za kupce koji obično pune kod kuće, ali ponekad odlaze i na putovanje, pa im je potrebno punjenje i "na putu".

Cena "opel korse" u Nemačkoj je 29,900 evra sa svim porezima i bez subvencija. Kolika će cena biti u Srbiji znaćemo uskoro.  

Foto:Promo

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.