· · Komentara: 0
Napredak

Da li znate šta se dešava kada usporite ili zakočite u novom "Opelu"?

Novi "opel vivaro" kombi sa električnim motorom obradovao sve kojima je stalo do čuvanja prirode

Opel-Vivaro-naslovna.jpg
Foto:"Opel"

Vreme je da sa naših ulica nestanu kombi vozila iza kojih se vije crni dim. Dizelaši, pa još ako su i vremešni poput većine na našim drumovima, znatno doprinose zagađenju vazduha (podaci SZO kažu da u Srbiji godišnje oko 6.500 ljudi umru zbog lošeg vazduha), neekonomični su, što utiče i na cenu robe, nebezbedni.

Pročitaje još: Kako da, kad pazarite polovnjak, ne kupite "mačku u džaku"?

Država je subvencionisanjem kupovine električnih i hibridnih vozila načinila prvi korak u stvaranju uslova da se i naš vozni park polako zameni ekološki prihvatljivijim vozilima.
Jedno od mnoštva novih koji stižu i na naše tržište je i "Opelov" kombi, poznati "vivaro" koji je sada dostupan i u električnoj verziji.

Foto:"Opel"

Opremljen elektromotorom, bez emisije štetnih gasaova, krcat najsavremenijom tehnologijom koja olakšava svakodnevni posao vozaču, je i neuporodivo bezbedniji. Ovaj automobil poseduje unapređen regenerativni sistem kočenja, pa tako kada god usporite, prikočite, vozilo tu energiju usmerava u bateriju čime se produžava maksimalni domet.

Vozilo je "krcat" najsavremenijom tehnologijom.

- Kao prvo električno lako komercijalno vozilo (LCV) koje je ušlo u "Van-D" tržišni segment srednjih kombija i koji ima domet sa jednim punjenjem do 330 kilometara, novi "vivaro-e postavlja standarde za laku upotrebu, pouzdanost i profesionalnost - kaže izvršni direktor Opela Mihael Lošeler.

Pročitajte još: Trojka iz Štutgarta vesnik novog električnog proleća (Foto)

"Vivaro-e" ima nosivost od 1.275 kg,a verzija "kargo S" ima 1.405 kilograma. E-van je takođe jedino elektrifikovano vozilo koje nudi opcioni priključak za prikolicu koji omogućava maksimalni vučni kapacitet od 1.000 kg.

Kupci mogu da biraju između dve verzije litijum-jonske baterije, u zavisnosti  od toga za šta im vozilo treba: sa 75 kWh za domet do 330 km ili, za one koji prelaze manje kilometara dnevno, sa 50 kWh i dometom do 230 km. Pošto su baterije planirane od samog početka proizvodnje "vivara", one su smeštene ispod teretnog dela tako da ne zauzimaju puno mesta. 

Foto:"Opel"

Maksimalna snaga je 136 KS uz 260 Nm obrtnog momenta. Elektronski regulisana maksimalna brzina od 130 km/h omogućava veliku brzinu na autoputu, istovremeno čuvajući električni domet. Rekosmo, znatno je unapređen i regenerativni sistem kočenja, pa tako kada god usporite, prikočite, vozilo tu energiju usmerava u bateriju čime se produžava maksimalni domet.

Kočenje produžava maksimalan domet.

"Vivaro-e je jednostavan za punjenje koliko i za upotrebu. Preko zidne kutije, brzog punjača ili iz kućne utičnice.
Korištenjem javne stanice za punjenje od 100  kW, punjenje baterije od 50 kWh do 80 odsto stanja napunjenosti traje oko 30 minuta (oko 45 minuta za bateriju od 75 kWh).

Foto:"Opel"

"Opel" nudi ugrađene punjače koji osiguravaju da je vreme punjenja što kraće i da baterija (pokrivena osmogodišnjom / 160.000 km garancijom) ima dug radni vek.  Zahvaljujući funkcijama e-daljinskog upravljanja „Opel konekt“, kupci mogu pomoću svojih pametnih telefona da provere stanje napunjenosti i vremena punjenja.

Pored toga, „Opel konekt“ se krecće od e-poziva i kvarova do brojnih drugih servisa, poput statusa vozila i informacija. "Lajv" navigacija pruža informacije o saobraćaju na mreži u realnom vremenu.

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.