· · Коментара: 1
Страст

Невероватна прича: Необична повезаност Олимпијских игара у Минхену и колекционарског аутомобила (Фото)

Један од најтраженијих „винтаж“ возила на свету је и „бмв 02“ за кога сада треба џак пара

1.jpg
Фото: БМВ медија

Аутомобили су одувек били више од пуког превозног средства. Да је то тако најбоље сведоче олдтајмери, класични аутомобили, или они из категорије „винтаж“ који су времешни, али их још увек има по друмовима у већем броју.

Један од најтраженијих „винтаж" аутомобила на свету, прави колекционарски примерак и спортски аутомобил уређен као лимузина је „бмв 02“ који је био велики хит током 1960-их и 1970-их.

Данас је модел из ове серије („02“) „бмв Е10“ прави класични примерак БМW возила и фаворит многих колекционара, међу којима је Себастијан Френкел, чију су нам причу испричали пријатељи из „Бе-ем-веа Србија“.

- Колико је заједница "02“ распрострањена на свету говори то да је сам Френкел свој „бмв 2002“ аутоматик купио преко огласа који је на Фејсбук страницу поставио оглашавач из Бејрута.

- Фотографија ме је потпуно одушевила, нисам могао да престанем да размишљам о њему – прича поносни власник овог лепотана.

Френкелова повезаност са „Серијом 02“ датира још из 1972, године када је рођен и када је његов отац освојио златну медаљу као учесник на Олимпијским играма у Минхену. Те године је трку од 20 км предводио наранџасти „ бмв1602“, прва „бембара“ са електро мотором.

Прочитајте још: Веселе седамдесете у Европи су улепшали и ови аутомобили (Фото)

Ова цела прича савршено се уклапала са његовом страшћу за „Серијом 02“. Овај модел је био у производњи од 1966. до 1977, а настао је из модела „њу клас 1600“. Спортски аутомобил средње класе имао је агрегат типа „М10“ са четири цилиндра. Имао је двоја врата и отуда и назив модела који се завршавао на „02“, баш као и код модела произвођених од 1971. године“бмв 1502“, „бмв 1602“, „бмв 1802“, „бмв 2002“.

Прва два броја у називу су се односила на капацитет мотора М10 (са изузетком 1602 који је имао економични 1.6 литарски агрегат).“Бмв 2002“ је са капацитетом од 2,0 литара и између 100 КС („бмв 2002 аутоматик“) и 170КС („бмв 2002 турбо“) ушао у серијску производњу 1968. године.

„Бмв серија 3“ заменила је серију „02“ 1975. године, а данас је традиција „02“ настављена кроз „Серију 2 купе“ моделе.

Након уједињења Немачке, Френкел је радио за маркетиншку агенцију и возио „трабанта". Његов колега је имао „бмв 02 туринг“ и препоручио му је гаражу која је рестаурирала „02“ моделе. Тамо је Френкел купио минт зелени „бмв1502 „са 75 КС из 1990. године и сређивао га са својим пријатељем. Платио га је само 2.000 немачких марака јер у то време модели „02“ нису били популарни. Данас коштају чак 10 или 20 пута више и то у еврима.

Ускоро стигло је још модела „02“, а од када је Френкел основао своју агенцију па све до 2001. године возио је „Атлантик блу“ модел.

- Закључио сам да је то једноставно прави аутомобил за мене. Дизајн је био сјајан, имао је уске „бубреге", округле задње фарове. Стајао ми је као саливен – прича овај заљубљеник у моћни „Бмв“,

Убрзо након што је на Фејсбуку угледао оглас за „бмв 2002 аутоматик“ и то у Бејруту, испоставило се да његов пријатељ путује пословно у Либан, те га је замолио да уместо њега погледа стање аутомобила. Пријатељ је проценио да је веома добар, возио га је старији господин дуже од 20 година. Дилер га је затим откупио, мало дотерао и огласио на Фејсбуку.

Френкел је одмах затим отпутовао у Бејрут и купио аутомобил. Организовао је транспорт свог „златног примерка" у Немачку.

Занимљиво је да иако је сам процес укључивао много папирологије и трошкова, није морао да плати царину јер се аутомобил водио као немачко културно наслеђе.

Френкелу је остало да доради неке детаље на свом најновијем „Е10“, а каже да му је важно да делови буду добри као оригинални, не морају изгледати као да су управо изашли из фабрике, али морају бити из истог периода као овај класични примерак.

Фото: БМВ медија

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.