Deca će biti oduševljena i tražiće još: Potrebni su vam papir i flomasteri da napravite ČETIRI VOJVODE
Dovoljan je jedan flomaster i želja da se ceo dan provede sa detetom koje će pamtiti do kraja života


Najlakše se uči uz zabavu, pa napravite društvenu igru na temu školskog gradiva. Jedan papir iz Bloka 5, flomaster i figurice su dovoljne da dete zajedno sa roditeljem osmisli igru.
Pročitajte još: TRI razloga zašto su BAJKE bolje od crtanih filmova
Uzmite knjigu iz istorije i odaberite temu. Deca u petom razredu uče Stari vek, pa bi igra na temu Grčko-persijskih ratova ili put kojim je Hanibal stigao do Rima bio dobar izbor.
Odaberite temu iz udžbenika istorije i neka dete nacrta mapu.
Šestaci uče Srednji vek i krstaški ratovi ili dolazak Osmanlija u Evropu su neke od ideja. Sedmacima je najvažnije da detaljno nauče Prvi i Drugi srpski ustanak. Osmaci uče Prvi i Drugi svetski rat, pa je igra poput „Četiri vojvode“ odlično rešenje.

Dete mora aktivno da učestvuje, a ukoliko donosi rekvizite i daje ideje - ostvaren je cilj!
Na papiru iz Bloka 5 treba nacrtati mapu i to treba da uradi dete, jer na traj način uči i geografiju. Na mapi sa ucrtanim većim gradovima, rekama i planinama, dete treba da nacrta i krugove po kojima će se pioni kretati, uključujući start i kraj. Krugova ne bi smelo da bude manje od 20.

Pitanja mora da osmisli roditelj prema školskom gradivu i može da ih kasnije dodaje.
Za to vreme roditelj piše pitanja na listićima iste veličine. Pitanja moraju da budu iz gradiva i treba da ih bude što više. Recimo, petake treba pitati o minojskoj kulturi, osnivanje Rima…
Šestacima postavljati pitanja o Karlu Velikom i Vizantiji, sedmake ko su bile dahije… Osmacima se mogu postavljati pitanja o gvozdenom puku, ko je bila Milunka Savić, o Albanskoj golgoti i proboju Solunskog fronta. Pitanja mogu i da se kasnije dopisuju, jer je cilj da se celo gradivo, uz šalu, prođe i što lakše zapamti.

Na kraju se biraju figurice koje mogu biti i obični pioni iz „Ne ljuti se čoveče“, ali i figurice koje dete odabere, poput zelenih plastičnih vojnika. Ili, jednostavno, čepovi od plastičnih flaša.
Figurice mogu da budu i čepovi flaša!
Ukoliko dete učestvuje u osmišljavanju igre i donosi rekvizite postignut je pun pogodak.
Pročitajte još: Postoje TRI ključne rečenice koje treba da kažete detetu da bi postalo GENIJE
Pravila igre mogu da budu jednostavna i da se pioni kreću uz bacanje kockice od početka do kraja uz obavezu da igrač tačno odgovori na pitanje.
Mogu da se dodaju i polja poput „zatvora“ ili „vraćanja na početak“ ukoliko odgovori pogrešno na posebno napravljena „teška“ pitanja.