Pumpanje guma azotom pravi "bum": Jeftina usluga, a korist višestruka
Pravilan pritisak veoma je bitan za bezbednost, ali i za dužinu trajanja pneumatika.
Od 1. aprila prestaje zakonska obaveza korišćenja zimskih guma pa će većina naših vozača požuriti da "preobuje" svoje ljubimce u "letnju obuću".
Sve više vlasnika vozila, potvrđuju nam u jednom poznatom beogradskom auto-servisu, gume pumpa-puni azotom!
Pročitajte još: Sve više vozača kupuje kamere, a možete je nabaviti za 1.500 dinara
- Nije to nikakva moda, samo ljudi shvataju šta je za njih bolje - objašnjava nam Jovica Stanić iz ovog auto-servisa - kada gume nisu dobro napumpane ne prijanjaju najbolje na podlogu pa im je samim tim upravljivost i zasutavni put kod kočenja duži.
Pored evidentne negativne uloge u bezbednoj vožnji ove gume se nepravilno habaju pa im je radni vek i do 25 odsto kraći od predviđenog, što znači da će vlasnik češće proveravati dubinu ne samo šare na gumi već i svog džepa.
Prednosti pumpanja gume azotom, objašnjava naš sagovornik su višestruke. On pre svega održava stabilan pritisak u gumama što eliminiše ranije probleme lošeg prijanjanja i prekomernog habanja.
Azot je gas koji nije zapaljiv, potpuno je bezopasan za okolinu i "testiran" je u automobilskim gumama na brojnim trkama (koristi se decenijama unazad u auto-moto sportu). Guma vremenom postaje porozna (iscuri oko 0,1-0,2 odsto vazduha mesečno) a kako azot ima veće molekule od kiseonika pneumatik duže vremena (i do deset puta) zadržava propisani pritisak.
Pročitajte još: Čuveni sajam automobila se seli u Minhen!
Guma se i slabije zagreva, prilikom promene pravca bolje prijanja i slično...
Dolazimo na pitanje o ceni punjenja guma azotom ?
- Kod nas je, za putnički automobil, standardnih točkova, punjenje jedne gume 100 dinara - kaže naš sagovornik - za terenska vozila, kamione, autobuse cena je nešto veća, ali verujte mi, isplati se ova investicija veoma brzo.