Вратите робу која не задовољава квалитет: Које су могућности и права купаца приликом рекламације?
За рекламацију и повраћај неисправне техничке опреме није потребна кутија, као ни фискални рачун. Довољно је да знате када сте и гре купили робу.
Покварен уређај, незадовољавајући квалитет патика или скупљање одеће упркос прању према упуствима. Све су ово разлози и ситуације у којима купци имају право на повраћај новца или замену робе. Права потрошача на квалитет и дуготрајност робе обећану од стране произвођача и трговаца јасно су декларисана правним актима.
У Закону о заштити потрошача јасно је наведено да купац има право да у року од две године може од продавца захтевати поправку или замену робе упркос чињеници да потрошач нема геранцију.
Прочитајте још: Пратите упутства и одаберите прави сто за свој дом
Посебне одредбе тичу се куповине преко Интернета и ТВ продаје када купац има право на повраћај производа у року од 14 дана уколико се предомислио или му се роба једноставно не допада.
Такође, сваки купац има право на рекламацију и замену производа и без фискланог рачуна, јер се као доказ о куповини могу приложити и слип, копија рачуна, извод из банке или само бар-код.
Поседовање кутије у коју је био спакован телевизор или фрижидер не може бити услов за решавање рекламације. Из удружења поторошача истичу да не постоји ниједан правни основ за чување амабалаже, већ да је довољна чињеница да потрошач зна када је купио неки производ јер је сваки продавац обавезан да чува контролну траку из фискалне касе чак три године. На њој се може утврдити дан и време куповине свих производа.
Прочитајте још: Није шопинг у питању: Мушкарци открили на шта жене троше највише новца и због тога се разводе
Ово посебно важи услед чињенице да фискални рачун може да избледи. Оригинал фискалног рачуна потребан је само у случају да купац жели да поврати новац или да оствари право на скупљи или јефтинији производ.
Када наступа тржишна инспекција
Законом о заштити потрошача укинута је улога тржишног инспектора у решавању појединачних потрошачких проблема.Тржишна инспекција поступа у ситуацији када трговац не одговори на рекламацију потрошача у законском року од 8 дана.
Прочитајте још:
Инспекција такође мора да реагује када се купац уложи жалбу да продавац злоупотребљава израз гаранција, непоштено послује, шаље пошиљке које потрошач није наручио или продаје, служи и поклања малолетнику дуванске, алкохолне производе и пиво и пиротехнику.