Да ли знате шта значи лого "Нисана" и зашто га мењају?
Први аутомобил који је понео нову значку на хауби је електрична "арија"
Попут многих других ауто-компанија које последњих месеци мењају, модернизују свој лого и јапански гигант "Нисан" је одлучио да је време за промене.
Последњих 20 година, "Нисанов" логотип је служио као ознака идентитета, визит-карта, поздрав руковањем и први сусрет купаца са овим возилима. Деценијама је "Нисанов" логотип остао веран идеји свог оснивача Јошисукеа Аикаве "Ако имате чврсту веру, она може да пробије чак и сунце".
"Нисанова" нова „визит-карта“ одражава значајне промене у друштву које су наступиле у последње две деценије.
Назив компаније остаје у средишту логотипа, и саопштава одмах препознатљив бренд који евоцира успомене на прошле векове и сећања, док истовремено преноси идеју о еволуцији.
Ово "путовање" је почело у лето 2017. године, када је Алфонсо Албаиса, виши потпредседник "Нисана" за глобални дизајн, почео да разматра потенцијалне промене логотипа и идентитета бренда. Формирао је дизајнерски тим на челу са Цутомуом Мацуом , замеником генералног директора Одељења за напредни дизајн, како би размотрио све могуће измене, од суптилне еволуције до потпуног редизајна. Албаиса је понудио кључне речи „танак, лаган и флексибилан“ и послао Мацуа и његов тим на даље путовање.
Прочитајте још: Рођен нови ауто-гигант "Стелантис"!
- Инспирацију смо црпили из открића остварених у области науке, технологије и повезивања, односно начина на који су ова открића донела фундаменталне промене за наше купце - рекао је Албаиса.
Током следеће две године, тим је је скицирао и припремио неколико идеја.
Тим је морао да размотри неколико варијабли, укључујући одлуку донету у раној фази да се логотип осветли на предстојећим потпуно електричним моделима. То је пред тим ставило различите изазове у техничком смислу, то јест, како одредити дебљине обриса логотипа како би исти остављао свеж утисак када је упаљен, и наравно поштовање државних прописа о осветљеним елементима на аутомобилима. Логотип је такође требало да остави снажан утисак и када није осветљен, на пример када се појави у дигиталној верзији или на папиру.
Након небројено много скица и неколико демонстрационих модела, као резултат је добијен логотип са утиском дводимензионалности. С обзиром на то да изгледа више као дизајнерско него производно решење, поседује флексибилност потребу да би постојао у различитим световима.
Прочитајте још:Слажете ли се? Одлучено која је боја аутомобила најомиљенија
Нови логотип је почео да се појављује, како у дигиталном тако и у физичком формату. "Нисанова" електрична возила ће имати ексклузивни осветљени логотип са 20 ЛЕД светиљки (што одговара броју година од последњег редизајна логотипа), упадљиви визуелни подсетник да "Нисан" вози у правцу еликтрификоване будућности.
Недавно представљени "нисан арија", први електрични СУВ модел возила овог бренда, представља први аутомобил који је украшен новим логотипом.