· · Коментара: 0
Штедљиво

Модернизована "фијеста" сада троши као упаљач!

"Форд" уградио лаки хибридни систем са могућношћу деактивирања цилиндара 1.0 екобуст мотора

fijesta-hibrid-naslovna.jpg
Фото:"Форд"

Поред класичних хибридних система, који могу бити и плаг-ин, где поред бензинског или дизел мотора постоји још један електрични агрегат, све популарнији су, нарочито код мањих возила, такозвани "лаки хибриди" ("милд"). То су возила која имају хибридни систем који ускладиштену енергију, добијену из кочења, убрзавања, користи додатно за помоћ класичном мотору, рад неких других система за које би се иначе трошила снага класичног погона.

Фото:"Форд"

Тако је и "форд фијеста" за 2021. годину добила 48-волтни "лаки" хибридни систем. Овај систем стручњаци "Форда" су уклопили са својим чувеним 1.0 литарским екобуст мотором који има верзије са 125 и 155 КС.

У понуди остаје и 1.0 литарски екобуст са 95 и 124 КС, као и 1,5 литарски ТДЦИ дизелаш.

Прочитајте још:Погледајте како су "рено клију" побољшали перформансе, а смањили потрошњу

Хибридни систем је повезан са стартер/генератором, преко каиша и повезан је са литијум -јонском батеријом од 48 В. Има могућност и искључивања цилиндара који у том тренутку нису потребни у вожњи што додатно смањује потрошњу и емисију штетних гасова. "Форд" истиче и да хибридни систем значајно увећава и обртни момент, нарочито при нижим обртајима.

Колико је то атрактивно за купце процените сами на основу података које је објавио "Форд".
Тако "фијеста" са мотором 1.0 и 95 КС (мануелни мењач шест степени) троши 4,1 литру бензина на 100 км и има емисију ЦО2 од 94 грама по км.

Фото:"Форд"

Снажнија верзија са 125 КС и истим мануелном мењачем, троши 4,2 литра на 100 км и има просечну емисију ЦО2 од 96 грана по километру. Иста верзија мотора али упарена са седмостепеним аутоматским мењачем троши 4,6 литара на 100 км и има емисију Ц=2 од 104 грама по километру.

Прочитајте још:Са само 96 ДИНАРА овим аутом можете да пређете 452 КИЛОМЕТАРА! (Фото)

Обе хибридне верзије мотора 1.0 екобуст са 125 и 155 КС троше у просеку само 4.о литара бензина и имају емисију ЦО2 од 85 грама по пређеном километру! Треба напоменути и да су обе верзије хибридног система у понуди са шестостепеним мануелним мењачем.
Дизелаш од 1,5 литара радне запремине има 85 "коња" , троши 3,6 литара  дизела на 100 км и има емисију ЦО2 од 94 грама по пређеном километру!

У понуди је, поред путничке верзије, и такозвана ВАН варијанта "фијесте" са истим хибридним склопом.

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.